سئو برای دادههای JSON-LD پیشرفته
آموزش کامل کار با افزونه یواست سئو Yoast SEO رادزاد
این اصطلاح سئو به لینکهایی در سایت گفته میشود که اشاره به صفحات دیگر همان سایت دارد. در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید وجود دارد که به انجام تکنیکهای سئو گفته میشود که مطابق با قوانین گوگل است و علاوه بر تولید محتوا برای خزنده، برای مخاطب نیز نوشته میشود. این تب به شما امکان می دهد تا محتوای اضافه ای را به قبل یا بعد از محتوای اصلی پست در فید RSS اضافه کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از متغیرها اقدام به قرار دادن اطلاعاتی به صورت اتوماتیک به این بخش کنید. در این تب می توانید نحوه نمایش محتوا در هنگام اشتراک گذاری لینک آن در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر را مدیریت کنید.
اگر دانش فنی لازم را برای کار با APIها دارید، میتوانید به کمک Google Knowledge Graph Search API نیز به نالج گراف گوگل دسترسی پیدا کنید. در واقع میتوانید برای یک موجودیت خاص جستجو کرده و فهرستی از شاخصترین انتیتیها را پیدا کنید. اما گوگل برای نمایش موجودیتهای مختلف، ویژگیهایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی آنها را نمایش میدهد. یادتان باشد، هر روشی که انتخاب کنید، حتما صفحات وب خود را پس از پیادهسازی بررسی نمایید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی در حال کار است و نتایج مطلوبی دریافت میکنید. گوگل لینکهای غیر طبیعی را به عنوان “ایجاد لینکهایی که به طور ویرایشی در صفحه قرار نگرفتهاند یا توسط مالک سایت تایید نشدهاند” توصیف میکند. این نقض دستورالعملهای گوگل است و میتواند منجر به جریمه سایت متخلف شود.
نسخه ذخیره شده از صفحه وب در اطلاعات پایگاه داده که باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربران میشود. آژانس دیجیتال مارکتینگ باروکا با خدماتی چون طراحی و توسعه وبسایت و بهینهسازی برای موتورهای جستجو ، در کنار شماست تا روند پیشرفت کسبوکارتان را در محیط رقابتی آنلاین سادهتر کند. یکی از امکانات جالب این بخش ویرایش فایل Robots.txt به صورت مستقیم در داشبورد وردپرس است. آیا به دنبال داشتن یک نفشه سایت XML هستید؟ یواست سئو می تواند این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام دهد. این اطلاعات بسیار مهم هستند چرا که نوع نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو را تعیین می کنند. این تب در نحوه بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجو کاربرد زیادی دارد.
کدهای UTM میتوانند حداکثر دارای پنج پارامتر کمپین، منبع، رسانه، محتوا و مدت باشند. این اصطلاح سئو در رابطه با مدت زمانی است که یک فرد قبل از ورود به صفحه بعدی، در صفحه شما سپری کرده است. در واقع مدت زمانی که فرد قبل از کلیک کردن به صفحه بعدی در صفحه شما گذراندهاست. کانبان یکی از روشهای مدیریت کسب و کار است که برای تدوین استراتژی سئو میتوانید از این روش استفاده کنید. از این روش معمولا برای ایجاد بک لینک استفاده میشود و به این منظور برای سایتی یک مقالهای نوشته و منتشر میکنید.
شما با کلیک بر روی گزینه Edit snippet (ویرایش اسنیپت) می توانید به صورت دستی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن آن را ویرایش کنید. در عین حال شما پیش نمایشی از نحوه نمایش صفحه در نتایج موتورهای جستجو را مشاهده خواهید کرد. افزونه یواست سئو به صورت پیشفرض عنوان صفحات را به شکل “نام نوشته + جدا کننده + نام وب سایت” در نظر می گیرد. اطلاعات این این بخش به یواست سئو کمک می کند تا اطلاعاتی را برای ایجاد Knowledge Graph Card در اختیار گوگل قرار دهد. این کارت ها، جلب توجه زیادی کرده و از این رو هر گونه اطلاعاتی در این بخش می تواند کمک کننده باشد.
این عدد تعداد سایتهایی را نشان میدهد که به نوعی از دادههای ساختیافته استفاده میکنند، اما از JSON-LD بهره نمیگیرند. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل میدهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار میگیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. انتیتی یک مفهوم کاملاً واضح است؛ اما کلمه کلیدی میتواند با ابهاماتی همراه باشد. کد UTM (Urchin Tracking Module) قطعهای از متن است که به انتهای URL اضافه میشود تا معیارها و عملکرد یک کمپین بازاریابی دیجیتال خاص را ردیابی کند.
این درس ها و مثال ها در این مطلب باید یک دانش پایه قابل اطمینان و همه جانبه و متنوع برای بیشتر افرادی که در کار SEO هستند باشد. اما ممکنه شما در وضعیتی قرار بگیرید که نتوانید خودتان را با آموزش های این مطلب وفق دهید و مشکل را حل کنید. من اطلاعات بسیار زیادی در مورد ساختار دیتا JSON-LD و همچنین اسیکما Schema در طول مطالعات موردی کسب کرده ام. پس هر جا مشکلی برای شما پیش آمد در گوگل جستجو کنید و مورد های متنوعی را مشاهده کنید و خود را با شرایط خاص نیز وفق دهید. اگر شما در سایت خود از هیچ نوع دادهی ساختیافتهای استفاده نمینمایید، اکنون زمان آن رسیده که آن را به سایت خود اضافه نمایید.
در اینجا نگاهی به چگونگی استفاده از Yoast SEO در فعالیت های روزانه مان در وب سایت می کنیم. بعد از اعمال این تنظیمات تنها بخش مورد استفاده، قسمت متا باکس های یواست سئو است. آیا نیاز به ویرایش داده های knowledge graph و اسکیما مارک آپ ها دارید؟ شما می توانید برای دسترسی به این امکانات به بخش Search Appearance بروید. سپس بر روی تب General (عمومی) کلیک کنید تا بتوانید به ویرایش داده های مالک وب سایت بپردازید. همچنین در این بخش می توانید یک سری از امکانات در دسترس نویسندگان را غیر فعال کنید. بخش پیشرفته متا باکس یواست سئو به نویسندگان اجازه می دهد که صفحات را نوایندکس کرده یا لینک کانونیکال آن را تغییر دهند.
به لینکهایی که بدون پرداخت هزینه به سایت شما اشاره میکنند Editorial links گفته میشود. لینکهای از دست رفتهای که به منبعی اشاره دارند که دیگر وجود ندارند یا در اصطلاح مردهاند. اشاره به مجتوایی دارد که بدون توجه به زمانی خاص، مخاطب خود را دارد و با گذشت زمان قدیمی یا بیربط نمیشود. استفاده از محتوای سایتهای دیگر بدون اجازه گرفتن از انها و باز نشر محتوا در سایتی دیگر را Scraped content میگویند. منظور از نقشه تصاویر سایت، بخشی از نقشه است که فقط شامل URLهای تصویری میشود. به معنی وجود محتوایی که تکراری است و به صورت اختصاصی نوشته نشده است.
اشتباهاتی مثل انتخاب نوع اشتباه اسکیما یا عدم تطابق با محتوای صفحه، بیشتر از آنچه فکر کنید، رایج هستند. پس همیشه سعی کنید انواع درست اسکیما را متناسب با محتوای خود انتخاب کنید تا از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید. این بات ها خزنده وب مورد استفاده گوگل و مایکروسافت هستند که برای جمعآوری اطلاعات و ساخت یک پایگاه داده قابل جستجو از وب کاربرد دارند. منظور از سر نخ واجد شرایط، مشتریانی هستند که براساس معیارهای کسب و کار شما خریدی را انجام میدهد. به عنوان مثال مشتری که به خواست خود اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهد تا فروش انجام شود را سرنخ واجد شرایط مینامند.
این الگوریتم اهمیت یک صفحه وب را بر اساس تعداد و کیفیت لینکهایی که به آن اشاره میکنند مورد بررسی قرار میدهد. به مدت زمانی که کاربر برای مشاهده محتوای مورد نظر خود با توجه به سرچ کلمه کلیدی که انجام داده است، گفته میشود. منظور از این اصطلاح سئو، قصد و هدف کاربر از جستجوی عبارتی در گوگل است که باعث شناخت بیشتر نیاز کاربر میشود. تصاویری که در نتایج جستجو گوگل، به چپ و راست پیمایش میشوند و از اصطلاحات سئو محسوب می شود. در صفحه اصلی داشبورد یواست سئو (منوی General (عمومی)) خطاها ومشکلات ناشی از سئو به شما گزارش خواهد شد. به عنوان مثال در وب سایت تست ما مطابق تصویر زیر دیده می شود که یواست سئو علاقه ای به متن پیشفرض معرفی سایت ندارد.
به عنوان یک متخصص سئو به نفع شما خواهد بود که مشکلات داده های ساختار یافته JSON-LD و اسکیما را شناسایی و حل کنید و من امیدوارم این راهنما برای انجام این کار برای شما مفید باشد. لطفا اگر در مورد نوشتن استراکچر دیتا و مارک آپ اسکیما اطلاعات و نظری دارید در قسمت نظرات بنویسید تا ما و بقیه دوستان نیز از تجربیات شما استفاده کنیم. بحث محتوا و معماری درست آن، پیش از گسترش مفهوم انتیتی هم در بهینهسازی وبسایت (Website Optimization) مطرح بود. طراحی خوشهای (Pillar-Cluster) محتواها میتواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتیها توسط گوگل باشد. بنابراین سعی کنید محتواها را دستهبندی کرده و آنها را بهصورت خوشهای طراحی کنید. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو میکند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن میبیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتیهای خاص نمایش داده میشود).
یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. © 1403، کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به دیجیتال مارکتینگ آوادیس است. اشاره به روشی دارد که باید چه وظایفی انجام شود تا به هدف بزرگتر دست یابید. از این ابزار برای مدیریت تگ ها و برچسب ها در سایت استفاده میشود به این صورت که به جای بارگذاری چندین تگ از این ابزار استفاده میشود. از این اصطلاح در رابطه با تبدیل بازدید کنندگان سایت به افرادی است که اقداماتی مانند تماس، پر کردن فرم، خرید از سایت را انجام داده اند، استفاده میشود. اصطلاحی است که برای توصیف تمام لینکهای ورودی به یک دامنه خاص، زیر دامنه یا URL استفاده میشود.
در بخش عبارت کلیدی اصلی شما می توانید یک کلمه کلیدی اصلی قید کرده تا محتوای خود را بر آن اساس بهینه سازی کنید. پس از نصب افزونه یواست سئو می توانید با کلیک بر روی تب جدید سئو در وردپرس به این افزونه دسترسی داشته باشید. اگر شما اولین بار است که وارد این افزونه شده باشید، بایستی سیستم مرحله به مرحله پیکربندی این افزونه را مشاهده کنید. اگرچه تیم یواست سئو تلاش های زیادی برای ساده سازی فرایند سئو برای مبتدیان کرده است اما باز هم به احتمال فراوان شما نیاز به کمک در استفاده صحیح از این افزونه خواهید داشت. متداول ترین واژگان مورد استفاده برای داده های ساختاریافته Schema.org است، یک چارچوب متن باز که کتابخانه ای گسترده از انواع و ویژگی ها را ارائه می دهد. شما هنوز هم میتوانید با هر آنچه که در اختیار خود دارید، پیروز شوید و به نتایج خوبی در سئو برسید.
این فناوری با فراهم آوردن اطلاعات دقیق و ساختاریافته، به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت را با دقت بیشتری تحلیل و دستهبندی کنند. علاوه بر این، استفاده از Structured Data میتواند منجر به ایجاد ریچ اسنیپتها در نتایج جستجو شود که جذابیت بصری و اطلاعاتی بیشتری را برای کاربران فراهم میآورد. این فناوری با ایجاد یک زبان مشترک بین وبسایتها و موتورهای جستجو، امکان نمایش غنیتر نتایج جستجو را فراهم میآورد. به عنوان مثال، استفاده از ساختار URL مناسب در استراکچر دیتا میتواند به بهبود قابل توجه در نحوه نمایش لینکها در صفحه نتایج جستجو منجر شود. این امر نه تنها تجربه کاربری را ارتقا میبخشد، بلکه میتواند به افزایش نرخ کلیک و بازدید از سایت نیز کمک کند. همچنین Structured Data میتواند به ایجاد ریچ اسنیپتها در نتایج جستجو کمک کند.
از اصطلاحات سئو که به فهرستی از پیوندهایی که به بازدیدکنندگان کمک میکند به صفحات دیگر در سایت شما دسترسی پیدا کنند؛ اشاره میشود. این فهرست ناوبری معمولاً در بالای سایت، در ستون جانبی سایت یا در پایین سایت در قسمت فوتر وجود دارد. فرآیندی است که توسط آن خزندههای گوگل اطلاعات و محتوایی را که در وبسایتها پیدا میکنند، در پایگاه دادهای ذخیره و دستهبندی و در نتایج جستجو نمایش داده میشوند. با خوشحالی به ادامه کار خود بپردازید چرا که صفحه در وضعیت خوبی قرار دارد که یکی از انواع اصطلاحات سئو است. Dublin Core یک مجموعه استاندارد از عناصر متادیتا است که برای توصیف منابع دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد.
زمانی که منبع کاربر تغییر نکرده است و همچنان نسخه کش شدهای از ان را دارد. این کد از سمت HTTP به سمت سرور ارسال میشود تا اطلاع دهد نیازی به ارسال مجدد اطلاعات نیست و مخاطب از اطلاعات کش استفاده میکند. از این اصطلاح سئو برای ترکیب منابعی در یک منبع مشخص به کار برده میشود. منظور صفحهای از بین صفحات تکراری سایت است که گوگل فکر میکند مخاطب بیشتری نسبت به صفحات دیگر دارد. پاندا از الگوریتمهای گوگل است که هدف ان جریمه محتوای بیکیفیتی است که در سایتها وجود دارد. این اصطلاح برای سهولت پیدا کردن لینک ها توسط کاربران و خرنده ها گفته میشود.
اما JSON-LD هر آنچه را که باید در اختیار داشته باشید تا در رتبههای برتر قرار بگیرید، یک جا در خود به همراه دارد. از نظر من، خیلی خوب و منطقی است که خود را به JSON-LD به روز کرده و در همان سمتِ درستی قرار بگیرید که گوگل هم خود را در آن سمت، قرار داده است. بله، استفاده از معادل انگلیسی (یا زبانهای دیگر بسته به زبان وبسایت) موجودیتها هم به درک گوگل کمک زیادی میکند. با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی میبینید که میتواند بهعنوان انتیتی استفاده شود. هیچچیز مثل دیدن نتایج ناامیدکننده بعد از کلی تلاش ناراحتکننده نیست. مخصوصا وقتی این نتایج به دلیل استفاده نادرست از اسکیما به دست بیاید.
وقتی وارد قسمت ساخت و تولید کدهای JSON-LD شدیم، فقط کافی است اسکیمای مورد نظر خود را انتخاب کنیم. شاید در نگاه اول تصور کنید این روش برای پیاده سازی کدهای اسکیما خیلی سخت است. اما راحتترین راه و بهترین راه برای پیادهسازی کدهای اسکیما روش Json-ld است. JSON-LD مخفف کلمات Javascript Object Notation For Linked Data به معنای نشانه گذاری دادههای مرتبط به هم با استفاده از جاوا اسکریپت است. گنجاندن در این ویژگی ها می تواند دید و دسترسی ارگانیک وب سایت شما را به ویژه در جستجوهای مبتنی بر موجودیت افزایش دهد. مطمئنا هدف نهایی از چک کردن خطاها این است که کدهای خود را معتبر کنید.
در این صورت، اطلاعات کامل آن در صفحه نتایج نشان داده میشود (شامل شماره تماس، آدرس، ساعت کاری، نظرات مشتریان و تصاویر). منظور از JSON-LD فرمت ساختاردهی دادهها با استفاده از جاوا اسکریپت است. برای مثال، schema.org میتواند در چندین فرمت مختلف پیادهسازی شود، JSON-LD یکی از این فرمت ها است که گوگل ترجیح میدهد از آن استفاده کند. IP یک رشته عددی منحصر به فرد است که مختص هر وبسایت خاص در بستر اینترنت میباشد. ناوبریهایی مانند ارزان ترین، جدیدترین و … که در سایت ها قراردارند و به کاربر کمک میکنند تا صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند.
پرسشهایی که کاربر میخواهد به یک مکان خاص برسد و به دنبال یک هدف مشخص است مانند “وبلاگ آوادیس”. فایلی است که به موتورهای جستجو پیشنهاد میدهند کدام بخشهای سایت را باید و کدام بخشها را نباید خزش کنند. براساس موقعیت مکانی کاربر و جستجوهایی که انجام داده است، گوگل نتایجی را برای او میآورد. منظور جریمهای است که از سمت گوگل برای سایت انجام میشود، چرا که یک فرد گزارش خطایی مانند نقض قوانین را به گوگل داده است. در نتیجه گوگل به جریمه سایت میپردازد و معمولاً از طریق پیامهایی در ابزارهای وبمستر به صاحبان سایت اطلاع رسانی میشود. گزارشی در Google Search Console که وضعیت ایندکسگذاری صفحات سایت شما را نمایش میدهد.
این مقاله مختص تمام کسانی است که علاقهمند هستند تا جواب این سؤالات را بدانند. استراکچر دیتا ابزاری قدرتمند در دست متخصصان سئو و توسعهدهندگان وب است که میتواند تأثیر چشمگیری بر دید پذیری و عملکرد سایت در موتورهای جستجو داشته باشد. با پیادهسازی صحیح و استراتژیک Structured Data از جمله توجه به ساختار URL، میتوان گامی بزرگ در جهت بهبود سئو سایت برداشت. این فناوری نه تنها به موتورهای جستجو در درک بهتر محتوا کمک میکند، بلکه میتواند تجربه کاربری را نیز ارتقا دهد. برای اینکه در این زمینه به یک متخصص تبدیل شوید، توصیه میکنیم حتماً با کارشناسان ما تماس گرفته و فرایند ثبتنام در دوره آموزش سئو را انجام دهید.
زمانی که صفحه یا مجموعه صفحاتی در سایت از ایندکس حذف شوند را De-indexed میگویند. چیزی که به شما در این قست قدرت مانور زیادی می دهد اینست که شما می توانید از متغیرها برای قرار دادن اطلاعات استفاده کنید. با کلیک بر روی راهنمای این قسمت به لیست کامل متغیر ها دسترسی خواهید داشت. برای تست اسکیما مارک آپ ها می توانید از ابزار Google Structured Data Testing Tool استفاده نمایید. اما اگر به هر دیلی قصد تغییر این موارد برای شبکه های اجتماعی را دارید، می توانید از تنظیمات این قسمت استفاده کنید. به عبارت دیگر تنها بهترین پست ها و برگه های خود در وردپرس را به عنوان محتواهای بنیادی انتخاب کنید.
نکته ای که نباید فراموش کنیم این است که به زودی نسل جدیدی از موتورهای جستجو به زندگی ما وارد می شوند. Siri و Google assistant که این روزها در خانه ها و ماشین های هوشمند مورد استفاده هستند، تنها نمونه های اولیه این موتورهای جستجو می باشند. بنابراین، اگر رویای معامله و گرداندن کسب و کار در دنیای دیجیتال آینده را دارید، بهتر است امروز کدهای json-ld را جدی بگیرید. گوگل از داده های ساخت یافته برای ایجاد فهرست های پیشرفته، نتایج غنی و ویژگی های مختلف در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می کند. اما ما می خواهیم پا را فراتر از ابزارهای از پیش تنظیم شده آنلاین بگذاریم. می خواهیم کنترل را به صورت کامل در اختیار بگیریم، و ساختار دیتا زیبایی برای صفحه خود بسازیم.
فقط کافی است اسکیمای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس جاهای خالی را پر کنید. به همین دلیل، داده های ساختاریافته دیگر یک «دارای خوب» نیستند، بلکه بخشی ضروری از هر استراتژی سئو هستند. خوب و گیج کننده نیست؟ ما در ادامه در مورد جزئیات این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. در اینجا فقط توجه کنید که بعد از اینکه پراپرتی contactPoint صدا زده شد، یک آکولاد داخلی باز می شود. هر زمانی یک تایپ یا یک ویژگی را صدا بزنیم، بعد از آن نیاز به یک دو نفطه برای وارد کردن ادامه اطلاعات داریم.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/